Курс валют: $ - 27,0 / 27,4; € - 30,3 / 30,9
Написати в редакцію
X

Дякуємо що ви з нами!

Тим часом на митниці хабарництво продовжується

06-09-2020

23607


Після страйків перевізників а Закарпатті було введено офіційний податок на ввізні вантажі 55 центів за кілограм. Таким чином кожен спринтер, в’їжджаючий в Україну додатково сплачує по 12-18 тисяч гривень. Раніше ця сума йшла по карманах митників та прикордонників, проте через жадібність чиновників вона рухнула.


Щотижня лише КПП «Тиса» перетинає близько тисячі мікроавтобусів, тобто це додаткові 500 тисяч доларів надходжень до буджету лише з одного пропускного пункту.

Чому існувала схема хабарів за «талійські передачі» пояснити досить просто, проте чому вона обвалилась – набагато цікавіше.


Як схема хабарів за «італійські передачі» обвалилась 


Приватні перевізники, які возять людей на заробітки, повертаючись в Україну привозять передачі. Здавна існувала схема, за якої перевізники платили митнику 300-500 євро та проїжджали, при тому вантаж не обкладався жодним митом.


Після приходу на Закарпаття колишнього СБУ-шника Олексія Петрова схема рухнула, тому що він зажадав «приліпитися» до бізнесу. Звичайно, чиновнику (обіймає пост голови Закарпатської ОДА) відмовили, після чого бусики перевізників після кордону почали перевіряти СБУ-шники та виписувати штрафи. Людям нічого не залишилось як страйкувати.


Наврядче саме за цим Зеленський відправив «бойового» генерала спецслужби на Західний кордон. Проте цей генерал більше відомий приватизацією елітного службового житла, аніж дійсними бойовими подвигами (в минулому обіймав посаду Начальника контррозвідки та начальника обласного управління СБУ).

Сам Петров коментував ситуацію наступним чином: 
«Це товари, які придбали наші співвітчизники в Італії і направляють в Україну під виглядом так званих приватних посилок. Як мені доповідали керівники правоохоронних органів, схема запрацювала зі зняттям карантинного обмеження. Масштаб та обсяг ухилення від сплати митних платежів вражає — це до 12 тис. тон на рік, зокрема, через МП “Тиса” проходить в середньому на рік 4000 тон. Це ті обсяги, які мають бути розмитнені, а платежі надійти в бюджет. На ці гроші нині виконуються ініціативи Президента щодо великого будівництва шкіл, доріг, дитячих садків.
Ми формуємо нову культуру виплати коштів, які передбачені митними правилами. Усі розуміють, що досі діяли певні корупційні схеми, які формували незаконні обсяги обігових коштів у кишені певних осіб, а не в бюджеті держави.»


Не так склалося як гадалося, тому відтепер перевізники мусять окрім офіційної такси платити ще й на лапу, як і раніше. Кожен водій розуміє що таке «повний огляд автомобіля» та як можуть насолити митники, якщо не дати їм хабаря. Окрім того, компромісна ціна розмитнення вантажів у 55 центів має вирости до долара за кілограм вантажу, що знову пожене перевізників у тінь (вартість розмитнення складе 1 євро замість 300 євро хабаря, мало хто обере перший варіант).


Якщо Петров такий борець за справедливість, то чому СБУ-шники замість виписування штрафів перевізникам не взялися за самих хабарників, якщо ця схема існувала навіть за словами самого Петрова?


І питання до Президента: де кадрові рішення щодо місцевих митників, прикордонників, керівників правоохоронних структур?

Отримуйте інсайди, та інформацію, яку ми не можемо опублікувати на сайті в нашому телеграм каналі Наша Країна.

"Наша країна" зацікавлена у якісному та об'єктивному висвітленні сьогодення. Якщо ви маєте цікаву інформацію (дії корупціонерів, вчинки політиків, курйози, прекрасні місця України) - напишіть нам nashakrainainfo@gmail.com, ми з радістю її опублікуємо. Разом ми зробимо Україну кращою!
Підписатись